fredag 8 juli 2011

NILSSON & SANDER

Av eftermiddagens alla utbud av mingel kändes det med Nilsson & Sander fullständigt självklart prioriterat, ett nystartat konsultföretag med mina gamla kollegor Rolf K Nilsson och Mats Sander.


Rolf K Nilsson (t.h i bilden) har en lång journalist- och redaktörskarriär i ryggsäcken och representerade Gotland i Riksdagen under förra mandatperioden. Mats Sander har en lång karriär som flyvapenofficer bakom sig och representerade Skåne i Riksdagen. Denna kombination av både personligheter och erfarenheter kommer med all säkerhet att göra succé inom den ganska hårt konkurrensutsatta branschen av rådgivare inom politik och media.


En mängd riksdagskollegor tittade in. I bilden förutom mig hittar vi radarparet Margareta B Kjellin och Magdalena Andersson. Jag står och fnittrar tillsammans med Göran Pettersson.


Carolina Kallum, Kallum Reklam & Event (t.v), i samspråk med min kollega från Göteborg, Hans Rothenberg. Förmodligen har han kläckt ett av alla sina göteborgsskämt av Carolinas min att döma. Jag är van (!). Carolina var koordinator och pressansvarig för Almedalsveckan förra året. I år fick hon bland annat ansvara för den delegation från Sydkorea som bevistade Almedalsveckan för att starta något motsvarande i sitt hemland. En inte helt lätt uppgift för Carolina, men om det får hon berätta själv.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar